Choroba Aujeszky’ego
Jak uzyskać:
Status stada urzędowo wolnego od wirusa choroby Aujeszky’ego
Właściciele gospodarstw rolnych, zajmujący się chowem i hodowlą trzody chlewnej są zobowiązani, zgodnie z Ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt i zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz.U.2014.1539) oraz Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 27 stycznia 2015 r w sprawie wprowadzenia programu zwalczania i monitorowania choroby Aujeszky’ego u świń (DZ.U.2015 poz.189), do uzyskania statusu stada urzędowo wolnego od wirusa choroby Aujeszky’ego.
W tym celu należy dostarczyć do Powiatowej Inspekcji Weterynaryjnej w Łodzi następujące dokumenty:
- kserokopię wypełnionej księgi rejestracji świń
- podanie o uzyskanie statusu (wzór podania tutaj)
- dowód opłaty skarbowej za wydanie decyzji, w wysokości 10 zł (nr konta do wpłaty)
- raport o spójności stada z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
oraz (opcjonalnie):
- Jeśli gospodarstwo, razem z inwentarzem żywym, zostało przepisane/przekazane/wydzierżawione, to należy dostarczyć akt notarialny przepisania gospodarstwa
- Jeśli świnie zostały zakupione i wprowadzone do siedziby stada, należy dołączyć kserokopię świadectwa zdrowia przemieszczonych zwierząt.
Komplet dokumentów można dostarczy osobiście lub wysłać listem.